Om föreningen

Brf Geijer är en ekonomisk föreningen med 32 medlemmar som äger 20 lägenheter och ansvarar för fastigheten. Styrelsen väljs vid årsstämman.

I vår lilla trädgård finns en fontän, trädgårdsmöbler och en gemensam grill. När fontänen sätts igång på våren brukar vi bjuda in till vårfirande. De gamla piskbalkongerna mot trädgården får användas av alla och det går bra att sommartid möblera dem i samråd med grannarna. I adventstid tänds en gran i trädgården och balkongerna utsmyckas med ljusslingor på smidesräckena. I källaren finns ett gemensamt gym som ligger vägg i vägg med tvättstugan.

Föreningen bjuder in till städdagar två gånger per år och vi avslutar med att äta något tillsammans. Detta är ett bra tillfälle att lära känna sina grannar!

Fyra/fem gånger per år skickar styrelsen ut nyhetsbrev via epost till alla som bor i huset. Önskemål och synpunkter kan framföras genom en motion till årsstämman eller direkt till styrelsen via hemsidan. Medlemmar kan logga in till en del av hemsidan där det finns stadgar, ordningsregler, kontaktuppgifter till alla som bor i huset m.m.

Föreningen disponerar inga egna parkeringsplatser. Gatorna närmast fastigheten omfattas av kommunens boendeparkering.